مطالعه ی گرانش های تعمیم یافته در حل مسائل کیهان

پایان نامه
چکیده

شتاب تندشونده برای جهان ده سال پیش کشف شد و هنوز توجیه قانع کننده ای برای این پدیده داده نشده است. مشکل انرژی تاریک و یا اینکه چرا جهان با شتابی تند شونده در حال انبساط است ، یکی از مهمترین مشکلات تئوری در قرن بیست و یکم است. این رساله شامل سه فصل است که پایه بر مشکل انرژی تاریک که عامل ایجاد شتاب تندشونده کنونی است ، دارد. فصل اول شامل مقدمه ای برای توضیح مشکل ذکر شده می باشد. مختصری از مطالب موجود در این کار نیز در فصل اول معرفی شده است. دو فصل بعدی شامل کارهای اصلی انجام گرفته می باشد. در این رساله طرح بازسازی کیهان شناسی برای گرانش f(r) و f(g) با استفاده ازترم هایی از e-folding مورد بررسی قرار گرفته است، که نشان می دهد که چگونه هر گونه کیهان شناسی frw را می توان از تئوری f(r) و یا f(g) به دست آورد. گرانش تعمیم یافته یک گزینه مناسب برای انرزی تاریک است. در فصل سوم به بررسی مدل agegraphic توسط گرانش تعمیم یافته f(r) و f(g) پرداخته شده است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

گرانش تعمیم یافته و تاثیرات آن در کیهان شناسی

در این پایان نامه برآنیم که به بررسی تعمیم نسبیت عام بپردازیم. نظر به اینکه از اولین سالهای گسترش نسبیت عام تلاش هایی، تنها به دلیل جالب بودن مسئله از نقطه نظر ریاضی، برای تعمیم این نظریه صورت گرفته است، در اینجا یکی از این نظریات که در سالهای اخیر انگیزه های بسیاری برای طرحش بوجود آمده و مورد توجه بسیاری از فیزیکدانان قرار گرفته است، موسوم به گرانش f(r) می پردازیم. طرح کلی این تعمیم بدین صورت ...

15 صفحه اول

مطالعه تئوری های گرانش تعمیم یافته

هدف ما در این پایان نامه مطالعه گرانش تعمیم یافته (f(r است.ابتدا مروری بر جنبه هایی متفاوت از آن خواهیم داشت و نتیجه می گیریم که بعضی از این مدل ها دارای تحول کیهانشناسی قابل قبولی می باشند. در نهایت روشی برای بررسی معادلات گرانشی در سیستمهای خورشیدی ارائه خواهیم کرد. ونتیجه می گیرییم جواب معادلات گرانشی در این سیستمهای نزدیک به جواب معادلات اینشتین می باشد.

15 صفحه اول

مطالعه مسئله انبساط شتابدار کیهان درنظریه گرانش تصحیح یافته

بررسی عالم در مطالعات کیهان شناسی مبین یک انبساط شتابدار کیهانیست که علت آن انرزی تاریک است.ابتدا مامتریک فضا-زمان عالم را شناخته وبااستفاده از یک کنش گرانشی وتغییر بخش گرانشی وبدست آوردن معادله دینامیک کیهان ورسم نمودارهای آن توجیحی برای این انبساط وانرزی تاریک پیدا میکنیم.

15 صفحه اول

گرانش نصحیح یافته و انبساط کیهان

این پایان نامه بر اساس مطالعات انجام شده در زمینه های گرانشی به عنوان تصحیح یا تعمیم نسبیت عام شناخته می شوند نوشته شده است. انگیزه تفکر در این زمینه ها ریشه در کیهان شناسی و اخترفیزیک دارد که در آنها مسائلی چون انرژی تاریک و ماده تاریک مطرح است. از آنجا که مدل استاندارد کیهان شناسی و معادله میدان انشتین قادر به توضیح کاملی از رفتار عالم نمی باشد ناگزیر از ایجاد نظریه های جدیدی هستیم که بتواند...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه بوعلی سینا - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023